środa, 26 lutego 2020

Poznajcie Legionistów, czyli jak zaczęła się moja przygoda ze Star Wars



Holokron 2018

Na pewno nie raz potkaliście członków Legionu na różnego rodzaju konwentach czy mniejszych imprezach, teraz macie okazję co nieco o nich poczytać i dowiedzieć się, jak rozpoczęła się ich przygoda z gwiezdnowojennymi kostiumami i międzynarodową organizacją kostiumową. Cykl Poznaj Legionistów przybliża sylwetki osób należących do polskiego garnizonu.

A na blogu chcę Wam pokazać na swoim przykładzie, jak ten cykl wygląda. Po więcej zapraszam na Polish Garrison 501st Legion, gdzie znajdziecie również inne ciekawe teksty (których lekturę bardzo polecam fanom kostiumów).


Holokron 2019

Kiedy po raz pierwszy poczułaś, że Star Wars to jest to?

Gdy miałam chyba 9 lat, po raz pierwszy obejrzałam Powrót Jedi, niestety, nie w kinie, a na kasecie VHS. Ale nawet to wystarczyło, by wsiąknąć w ten świat. Potem zaczęłam kupować książki, komiksy i wpadłam na dobre. I choć z czasem miłość do Gwiezdnych wojen zaczęła przygasać, to po Łotrze 1 odżyła.

Pyrkon 2018

Co zachęciło Cię do wstąpienia do Legionu?

O 501 słyszałam od dawna, z niektórymi członkami znałam się z różnych gwiezdnowojennych forów, widziałam ich też na konwentach. Zawsze sądziłam, że zostanie członkiem 501 jest trudne do osiągnięcia, a rzeczy, które legioniści robią – działania charytatywne przede wszystkim – po prostu wspaniałe! I właśnie to, ta działalność na różnych polach, przynoszenie radości dzieciakom (i tym małym, i tym dużym, które swoje wewnętrzne dziecko budzą tylko czasami) było dla mnie ogromną zachętą.

Muzeum Ziemi Kępińskiej, 2019

Dlaczego właściwie kostium Orsona Krennica?

To w zasadzie trudne pytanie. Od dawna chciałam mieć kostium gwiezdnowojenny, ale nie mogłam się zdecydować, jaki. Vader odpadał – jestem za niska. Szturmowiec – nie bardzo podoba mi się chodzenie w hełmie. Zwykły oficer… No cóż, po co być oficerem, jak można być dyrektorem, prawda? W uniformie Krennica zakochałam się od pierwszego wejrzenia, bo łączy w sobie wszystko, co lubię: świetnie skrojony mundur, oficerki i przede wszystkim pelerynę! Trochę obawiałam się tego, jak zostanie przyjęta kobieta w typowo męskim kostiumie, ale znajomi z Legionu uspokoili mnie – organizacje kostiumowe są otwarte i tolerancyjne i to nie byłby pierwszy przypadek, gdy kobieta robi kostium męski (wystarczy spojrzeć na zdjęcia referencyjne w CRLach). Najważniejsze jest to, by kostium spełniał wszystkie zawarte w CRLu wymogi.

Premiera filmu The Last Jedi, 2017

Masz już dwa kostiumy. Planujesz kolejne?

Nie wiem. Podoba mi się kilka kostiumów (m.in. doktor Aphra i mudtrooper), ale jak znam siebie, trudno by mi było wybrać z kilku ten, w którym czuję się najlepiej. Kończyłoby się to tym, że zawsze wybierałabym Krennica. Ale nie wykluczam, że za jakiś czas zrobię jeszcze jakiś kostium.

Fantasmagoria 2020

Zarażasz Gwiezdnymi wojnami swoje dzieci?

Trudno nie, skoro widzą wszędzie w domu gwiezdnowojenne gadżety. Nie narzucam im lubienia Gwiezdnych wojen, więc jak chcą, oglądają filmy lub kreskówki, czasem bawią się moimi figurkami (niektórymi) i pozwalam im przeglądać albumy. Jeśli pytają o coś – odpowiadam i tłumaczę. Ale jeśli w przyszłości będą wolały Star Treka, to nie będę im siłą narzucać Star Wars.

WOŚP Łysomice, 2020

12 komentarzy:

  1. Super sprawa, może wielką fajką nie jestem, ale z chłopakiem obejrzałam wszystkie części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to tak jak mój mąż musiał obejrzeć ze mną wszystkie części :D

      Usuń
  2. ostatnio szukałam projektu stroju do star wars, szkoda ze nie trafiłam wczesniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to nic nie stoi na przeszkodzie :) Na Facebooku jest kilka grup kostiumowych, w których można się dowiedzieć jak taki stój uszyć.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Polecam - jeśli nie dołączyć do nas, to chociaż wziąć udział w naszych imprezach jako uczestnik :)

      Usuń
  4. moj syn 11 lat cały pokój ma w star wars:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby z tego nie wyrósł! Polecam zaglądanie na fanpejdż Polish Garrison - jako grafika w tle jest lista imprez, w jakich w danym miesiącu bierzemy udział i na których można nas spotkać. Może się spotkamy na jakimś evencie?

      Usuń

Komentarze obraźliwe będą usuwane.