niedziela, 27 stycznia 2013

Gwiezdnowojenne zakładki

W jednym z poprzednich postów pisałam o planowanej serii haftowanych zakładek w kształcie mieczy świetlnych. Zebrałam materiały (zdjęcia i rysunki przekrojowe różnych mieczy) i zaczęłam przekształcać je na krzyżyki. Niełatwe to zadanie, ale udało się. Chcę, żeby miecze-zakładki były jak najwierniejsze swym oryginałom, aczkolwiek zdaję sobie sprawę z tego, że będzie to trudno osiągnąć. Na razie udało mi się zrobić dwie takie zakładki (plan trzeciej jest gotowy, ale za wyszywanie jeszcze się nie zabrałam).


 Pierwsza zakładka ma wygląd miecza świetlnego Luke'a Skywalkera z ROTJ. Jest nieco skrzywiona, ale to mój błąd w sztuce - wiem, z czego wynika i następnym razem już go nie popełnię. Zastanawiałam się, czy haftować ostrze czy nie - jak widzicie, w wersji pierwszej kawałek ostrza jest. Starałam się oddać jak najwierniej wygląd miecza. Ostatnim etapem było przycięcie zakładki (wszystkie moje zakładki są podklejone sztywną tkaniną).


Druga zakładka ma kształt miecza Dartha Vadera. Tu również zdecydowałam się na dodanie fragmentu ostrza - zakładka nie wydaje się szara i nijaka. Zakładka także jest podklejona i przycięta.


Co myślicie o takich zakładkach? Podobają się Wam? A może macie jakieś sugestie by coś w nich zmienić? A jeśli zakładki Wam się podobają i chcielibyście jakąś konkretną (np. miecz Yody, Mace'a Windu czy Dartha Maula) piszcie śmiało w komentarzach lub na maila. W planach mam na razie miecz Obi-Wana Kenobiego, a później prawdopodobnie Dartha Maula.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze obraźliwe będą usuwane.