sobota, 16 lutego 2013

Smok celtycki

Każdy, kto mnie zna, wie, że bardzo lubię sztukę celtycką. Podobają mi się pełne zawijasów i niesamowitych zwierząt motywy celtyckie i swego czasu rysowałam różne wzorki w tym stylu. Niedawno wpadła mi w ręce - nie dosłownie "wpadła w ręce", bo znalazłam ją w internecie - książka pełna motywów zaczerpniętych z celtyckiej sztuki i przerobionych na haft krzyżykowy. W tej książce znalazłam wiele ciekawych haftów, ale najbardziej spodobał mi się smok.
Poniżej prezentuję "wersję podstawową" tegoż smoka. Do haftu wybrałam czerwień, bo ją po prostu lubię i uważam, że do smoków pasuje wręcz idealnie.


Wersja ostateczna obejmuje jeszcze zielone tło i żółto-czerwoną ramkę. Myślę, że całość wygląda dość efektownie.


Co dalej z tym smokiem? Hm, to dobre pytanie. Początkowo myślałam, że będzie to po prostu kolejna praca na ścianę, ale w trakcie wyszywania wpadłam na pomysł, by uszyć oryginalną lnianą torbę, na której klapie będzie widoczny smok, a także kilka innych motywów celtyckich. Na razie jest to luźny pomysł i czekam na odpowiedni moment by zacząć torbę szyć. Czy do tego dojdzie? Zobaczymy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze obraźliwe będą usuwane.