Na blogu dawno już nie było recenzji gier planszowych. A więc nadrabiam zaległości. Zapraszam Was na Niebezpieczną wyprawę.
Welcome to the Jungle
Wydawnictwo Foxgames przyzwyczaiło swoich graczy do gier niebanalnych i różnorodnych, o charakterystycznej i wyróżniającej się szacie graficznej. Niebezpieczna wyprawa, jedna z najnowszych planszówek oferowanych przez Foxgames, to gra przeznaczona zarówno dla graczy najmłodszych, jak i dla dorosłych. Krótka, ale pełna napięcia rozgrywka, negatywna interakcja, blefowanie… To wszystko sprawia, że czujemy się jak w dżungli.
Otwieramy pudełko
Niebezpieczna wyprawa mieści się w niewielkim,
niezwykle kolorowym pudełku. Grafika znajdująca się na okładce odzwierciedla
całą ideę rozgrywki: gracze muszą przedostać się przez wątły most przewieszony
nad rzeką pełną żarłocznych krokodyli.
W pudełku znajdują się drewniane pionki w czterech
kolorach oraz specjalna sześciościenna kostka (również drewniana). Co ciekawe,
plansza przedstawiająca zawieszony nad rzeką most została tak zaprojektowana,
by tworzyć spójną całość z dolną częścią opakowania, którego wnętrze przedstawia
dżunglę, a spód - rzekę z czającym się w niej krokodylem. Nakładka z ilustracją
mostu tworzy niepowtarzalny klimat gry, a także sprawia, że strącone pionki nie
gubią się.
Do biegu, gotowi…
Każdy z graczy dysponuje siedmioma pionkami – śmiałkami,
którymi będzie próbował przedostać się na drugi koniec mostu. Jednak, aby to
zrobić, trzeba wykazać się nerwami ze stali i kamienną twarzą. W swojej kolejce
gracz wykonuje następujące działania: rzuca kostką w taki sposób, by pozostali
nie widzieli wyniku (pomocne jest w tym wieczko od pudełka). Następnie podgląda
wynik (nadal ukrywa go przez pozostałymi graczami) i informuje o nim pozostałych.
I w tym momencie zaczyna się prawdziwa zabawa. Jeśli na
kostce wypadnie 1, 2, 3 lub 4, gracz podaje dowolny wynik między 1 a 4. Może
mówić prawdę, ale może też blefować (przykładowo podając wynik wyższy, niż jest
w rzeczywistości). Jeśli jednak na kostce pojawi się X – gracz musi blefować.
Wynik podany na głos oznacza liczbę pól, o jaką być może uda się przesunąć
śmiałka.
Jeśli żaden z rywali nie zdecyduje się na sprawdzenie,
czy gracz blefuje, ten przesuwa śmiałka o tyle pól, ile podał na głos. Jeśli
jednak ktoś uzna, że to blef - może to sprawdzić. ”Sprawdzający”, który miał
rację, przesuwa swojego śmiałka o liczbę pól podanych przez „sprawdzanego”, a jeśli
racji nie miał - traci pionek, który spada z mostu prosto w paszczę głodnego
krokodyla. Zwycięzcą zostaje ten, kto jako pierwszy przeprowadzi przez most
trzech śmiałków.
Proste nie oznacza
nudne
Łatwe i jasne zasady to podstawa w tworzeniu gier
planszowych, szczególnie skierowanych do dzieci. Niebezpieczna wyprawa jest
banalnie prosta w rozgrywce, ale właśnie dzięki temu bardzo dobrze się w nią
gra, i to nie tylko dzieciom. Krótka i dobrze napisana instrukcja ułatwia
zrozumienie reguł i pozwala szybko przejść do zabawy. Dodatkowym plusem jest
wykorzystanie pudełka, z którym zazwyczaj nie wiadomo, co zrobić. Dzięki temu
gra nie ma nadmiernej ilości elementów, jest bardzo kompaktowa i można w nią
grać prawie wszędzie.
Niebezpieczna wyprawa to świetna planszówka dla całej
rodziny. Być może niektórych zrazi obecność negatywnej interakcji i mało
edukacyjny wydźwięk gry - wymóg blefowania, dosadniej mówiąc kłamania, może
mieć szkodliwy wpływ na młodsze dzieci. Dlatego gra dedykowana jest dla minimum
ośmiolatków. Jeśli jednak potraktuje się całość z przymrużeniem oka i
wytłumaczy swoim pociechom, że to tylko zabawa, to Niebezpieczna wyprawa na
pewno Wam się spodoba.
Recenzja ukazała się na portalu Bestiariusz.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentarze obraźliwe będą usuwane.